Bestuur

 

 

Sander van Guilik
namens NSR

Ik ben bijna 20 jaar in dienst bij NS Reizigers en heb daar na mijn studie Bedrijfseconomie diverse functies vervuld, o.a. Controller, Procesmanager Utrecht Centraal, Account Manager LOCOV, Directiesecretaris NS Reizigers en Hoofd Personeel & Organisatie. In mijn huidige functie Manager HR – lid van het HR Team NS Reizigers – ben ik eindverantwoordelijk voor het werven, selecteren en opleiden van nieuwe collega’s (met name machinisten, hoofdconducteurs en medewerkers Service & Veiligheid) en voor het op een nóg hoger peil brengen en houden van het Vakmanschap van alle medewerkers van NS Reizigers. Het samen met de collega’s zelf, ontwikkelen van Vakmanschap – in de meest brede zin van het woord, dus niet allen opleiden – interesseert, intrigeert en inspireert mij enorm. Ik wil bij de VVRV veel vakkennis en -kunde halen én brengen.

 

 

 

Frank van Setten
namens FMN

Ik ben ruim 40 jaar werkzaam in het openbaar vervoer. In 1972 ben ik gestart bij het streekvervoer en vanaf 1997 kreeg ik te maken met regionaal spoor. De spoorlijn Almelo – Mariënberg werd aanbesteed en toen vanuit Oostnet deden wij de beste aanbieding. Daarna mocht ik het eerste Multimodale trein en busbedrijf Syntus in Nederland mee op starten en uitbouwen. In 2006 ben ik overgestapt naar Veolia om daar de verworven concessie voor Multimodaal vervoer in Limburg mee op te gaan zetten. In augustus 2012 heb ik de overstap naar ARRIVA gemaak, als Adj. Directeur Trein van het sterk gegroeide regionale spoorbedrijf in Nederland. De afgelopen periode ben ik projectmanager geweest van het Nieuwe Spoorplan van FMN. Voor FMN ben ik nu ook opgenomen in het VVRV bestuur en heb zitting in het DOSV. Naast grote belangstelling voor nieuwe projecten – zoals gestalte gaan geven aan de nieuwe VVRV – houd ik ook een warme belangstelling voor de dagelijkse praktijk. Die moet je kennen en begrijpen om ook nuttig te kunnen adviseren als bestuurslid van de VVRV. Ik zorg dan ook dat ik mijn bevoegdheid als machinist in ere houdt.

 

 

 

Harold Verbruggen
namens KNV

Begin 2014 ben ik toegetreden tot het bestuur van de VVRV. Als bestuurslid wil ik een bijdrage leveren aan het juiste opleidingsniveau en veiligheid,  met inbreng van specifieke kennis vanuit vervoerende aannemers. Naast mijn rol als bestuurslid van de VVRV, ben ik ook deelnemer in de werkkamer werkplekbeveiligingsmiddelen bij RailAlert.

Ik ben werkzaam bij Strukton Rail sinds 1995, waar ik diverse functies vervuld heb; via de afdeling Kwaliteit Arbo en Milieu, Manager Verhuur, Contract Manager Projecten, Operationeel Manager bouw Hanzelijn ben ik nu werkzaam als Manager Business Unit Equipment en eindverantwoordelijk voor het Materieel bedrijf. In mijn huidige functie krijg ik directe feedback over de opleidingen van diverse spoor gerelateerde functies, zowel vanuit Spoorwegwet als werk gerelateerde veiligheidsfuncties. Ook krijg ik feedback over praktijkzaken die onze medewerkers buiten tegen komen. Deze feedback neem ik mee in mijn rol als bestuurslid om zo een verbindende bijdrage aan praktijk en theorie te kunnen leveren.



 

 

 

Roger Timmers
namens ProRail

Ik ben sinds kort toegetreden tot het bestuur van de VVRV. Ik hoop en verwacht een goede bijdrage te kunnen leveren aan de veiligheid op het Nederlandse spoorwegnet. Al meer dan twintig jaar ben ik binnen diverse operationele- en managementfuncties in de spoorbranche werkzaam. Helaas heb ik te vaak incidenten en calamiteiten voorbij zien komen. Telkens weer blijkt daaruit dat onder deze incidenten een enorm potentieel aan verbeteringen ligt. En dan niet in de laatste plaats op het gebied van opleiding, training, certificering en herinstructie. Als we in de spoorbranche een stap willen maken in het denken en handelen vanuit veiligheid, dan is een focus op vakmanschap en veiligheid een must! Ik ben op dit moment regiodirecteur van ProRail Verkeersleiding, een geweldige baan waarin alle facetten van de spoorbranche bijeenkomen. Ik ben 42 jaar en ben getrouwd en heb twee kinderen, waar ik veel tijd mee probeer door te brengen en enorm van geniet.

 

 

         

Toon Habers

namens spoorgoederenvervoerder

Op 1 september 1978 ben ik begonnen als medewerker buitendienst bij NS. Als medewerker buitendienst was je treindienstleider (blokstelsel A), lokettist nationaal en internationaal en o.a. medewerker goederendienst met onder meer douanezaken en bagagezaken. Derhalve ook een brede opleiding met veel veiligheidsaspecten gehad. Na een functies als planner personeel, materieel en loccen in Utrecht werd ik o.a. transportmanager en, logistiek manager in de goederentak van NS. Na een tussenstap bij Prorail terug naar het goederenvervoer bij DB en ACTS. In 2011 heb ik mijn eigen railgoederenbedrijf opgericht en 5 jaar geleid. Sinds 1 januari ben ik als directeur eigenaar als operator in de containerbusiness op het spoor weer een nieuw hoofdstuk gestart. Met mijn inbreng verwacht ik een goede bijdrage te kunnen leveren aan pragmatisch heldere regelgeving met de juiste kwaliteit/kosten verhouding bij de examinering van de verschillende taakonderdelen.